mardi 7 juillet 2009

yi yi

Photobucket

爸比,你看到的我看不到,我看到的你也看不到啊。我怎么知道你在看什么呢?

恩。。。你问的这问题爸比还没想到过呢。。。可是我们不是有照相机嘛?那我教你拍照你又不想学。

爸比,我们是不是只能知道一半的事情啊? 

你在问什么? 爸比听不懂。

我只能看到前面看不到后面。这样不是就有一半的事情看不到了嘛?

你问题好像太多了。。。

An excellent piece of dialogue between Yang Yang and his father from the movie Yi Yi by Edward Yang. Admittedly, I had only borrowed this from the video store because the title is the same as my Chinese nickname....Sorry, if you don't understand Chinese, but trust me, it's worth Google translating. 

Aucun commentaire: